Kalau suka blog saya, like lah

http://www.cute-smiley.com

Wednesday, March 02, 2011

HANI THE BEST !



Ummu Hani, aku tak rasa aku boleh jadi kuat macam kau ! sapa sapa yang tengok cerita neh setiap hari selasa kat tv3 mesti menangis babe bila tengok ending cerita neh. layan lahh wa cakap luu ! sedih gila ahh ! memang aku bagi 5 star lah huhu hm, last sekali hani tu meninggal time kat airport nak pergi umrah. sedihnya ! meninggal sambil pegang Al-Quran. sebelum dia meninggal, dia boleh nampak mak and ayah dia. besarnya kuasa tuhan kan ! :)
memang bercinta sampai ke syurga lah ! huh ! If si aliah tu kawan aku, memang dah lama aku sepak laju laju dah. gila hudoh gila perangai. sebab tu lah aku cakap aku tak kuat macam dia. dia banyak bersabar, aku tabik spring ! dia punya lakonan menjadi. aku suka and suka. And si Irfan tu aku bengang gila ahh. why mesti dia kena kahwin dengan aliah tu? hey, if aku jadi kau, aku tak ikut lah cakap mak ayah kalau soal jodoh neh. huh ! tapi dah memang pengarah suruh buat macam tu kan, apakan daya hehe memang ditakdirkan ending dia macam tu. okay, aku terima ! hm, tak semestinya orang yang celik neh sempurna kan. orang yang buta pon berusaha nak baca Al-Quran, nak hafal Al-Quran. kita yang celik neh kenapa tak terfikir nak buat semua tu? sedangkan kita sempurna kan. takdak cacat cela kat mana mana. maybe kita yang sedar neh tak terfikir semua tu kot. busy dengan dunia kan. biasalah. aku pon tak sempurna macam tu. kita tak boleh lawan takdir. if kita memang ditakdirkan buta, kita kena terima kan. maybe Allah nak bagi kita sedar and maybe ada hikmah disebalik kejadian. so, sapa sapa yang tak sempurna sifat tubuh badan tu, jangan lah putus asa and salahkan takdir. sesungguhnya Allah lebih sayang dengan orang yang istimewa macam tu kan. sebab tu orang panggil *istimewa* . cerita neh jugak boleh sedarkan masyarakat kat luar tu tentang kawan. kawan penting gila lah untuk kita yang bergelar manusia neh. disebabkan buta nak tinggalkan kawan tu? urghh ! hudoh lah weh buat perangai macam tu.masa tu jugak kita boleh tau yang mana kawan sejati kan :)
kalau aku buta, kawan kawan aku akan tinggalkan aku jugak kah ?? hope kawan kawan aku sekarang adalah kawan sejati dunia akhirat and takkan buat macam tu. aminnn !



cantik and lawa kan ummu hani. :)

*THANKS A LOT KEPADA PENGARAH AND PENERBIT YANG BUAT CERITA NEH. AKU SUKA*



No comments:

Post a Comment