Kalau suka blog saya, like lah

http://www.cute-smiley.com

Friday, June 17, 2011

Al-fatihah untuk Anis Najihah

Assalamualaikum semua, hari ni aku nak tulis entry pasal seorang insan yang bernama Anis najihah atau lebih mesra lagi kami semua panggil cik yong. 15 jun 2011, pukul 4 lebih macam tu aku dengan kawan kawan on the way nak pegi Kuala Perlis, then tiba tiba dapat call dari farahin, aku ingatkan dia saja saja call sebab dia memang selalu call aku, bila aku angkat dia cakap macam ni

Farahin : Wan, cik yong dah tak dak
Aku      : cik yong?? cik yong mana? anis najihah ka?
Farahin : yala, anis najihah lah, dia dah tak dak, accident time balik sekolah tadi.
Aku      : Anis najihah tak dak?? *sentap* aku tak percaya weh T_T  bila nak dikebumikan?
Farahin : maybe malam ni kot  /then kami cakap pasal aku nak pi Kuala tu?

Time tu aku rasa macam biasa ja sebab aku ada dengan kawan kawan aku. Then malam tu aku on facebook, tiba tiba Noor solehin IM aku. Ya Allah, sememangnya aku terkejut kot boyfriend dia IM aku, sebab aku hanya pernah jumpa Solehin tu sekali ja time kat rumah nik. Sebelum ni pon aku tak pernah cakap dengan dia. Aku dapat rasa yang dia sedih sangat, aku tak tau nak cakap macam mana, aku hanya mampu support dia sebagai seorang kawan. Sebak bila aku baca first chat yang dia hantar dekat aku.





Then petang ni aku mendapat IM jugak daripada Solehin T_T

Today

farah
aku rindu anis
syg aku
mama ank aku

solehin, hang jngn lah mcm ni. hang kena redha. Semua ni Allah dh tentukan
kita xbleh buat apa

aku nk anis


kita kena brdoa byk2 untuk dia k


aku nk die gak
die xleh g mcm tu jer

nk buat mcm mana, dh memang ajal dia weh. Semua org xbleh trma, tapi org lain kuat, kwn2 dia kuat, sbb tu depa redha ja dgn apa yg brlaku. Mmg dia dh xda dgn hang, tpi hang kena ingat, Allah kan sntiasa ada dgn hang

die ada sblah aku
tgklah sendiri

:) dia pon msti xmau tgk hang sedih weh.


sbb tu die kt sblah aku skrang
die tgh main2 ngn anak kitorg

sabaq k solehin. Allah lbh sygkan dia. Aku tau dia mmg baik, tapi hg kena trima knyataan yg dia dh xdak. mybe prlukn masa kn. tpi hg xbleh la mcm ni.
kita kena relakan wlaupon seksa

6:26pm
die kt sebelah aku
die xmati lg

weh, xbleh la mcm ni. xbaik lah. hg kena trma knyataan. setiap yg hdup psti akn prgi jugak kn.


Then dia offline. Aku tau dia sedih sangat. Yela sapa tak sedihkan girlfriend dah meninggal, dah macam macam rancang bersama, tengok tengok Allah lebih sayangkan dia. Dia pegi dulu dari kita. Aku tak sanggup nak tengok Solehin macam tu, aku tau dia still tak boleh terima. Tapi Solehin, hang kena ingat, Allah sentiasa ada dengan hang. Walaupon dia tak ada, tapi hang kena ingat kita yang hidup kena berdoa untuk dia. T_T
Then kemarin aku baca status kawan aku Atikah, dia pegi ziarah Anis, tapi dia tak tau yang Anis dah dikebumikan semalam. Bila aku baca lagi pasal mak dia, sememangnya hanya Allah saja yang tau.. Ada kawan dia tulis "kesian tengok mak dia, mak dia pegang ja peha anis, kepala asyik duduk dekat dada Anis ja. Muka dia tak ada luka2, mulut ja kena jahit. Tapi darah still tak berhenti keluar. Ayah dia cakap pendarahan dalam kepala yang banyak." T_T Aku hanya mampu tahan dalam hati ja bila baca tu. Lepas tu kawan aku cakap ada kisah dia dalam paper metro and ada gambar mak dia tengah cium dia T_T.
Dear yong, walaupon kita tak rapat sangat, tapi aku tetap rasa sedih sebab hang memang sorang yang baik. Aku tak nafikan benda tu.
Aku still teringat time kita lepak sama dekat bawah pokok pelam dekat rumah nik. Aku teringat time kita tengah cakap pasal fon E5 hang, aku teringat time hang buat muka bila bergaduh dengan solehin, aku teringat time hang kayuh basikal pegi rumah nik sebab time tu motor hang pancit, padahal time tu hang puasa, muka hang letih sangat time tu aku tengok. Aku teringat bila nak dekat pukul 7 mesti mak hang call suruh balik. Semua aku masih teringat weh. Yang paling aku teringat time kita pegi makan soto and roti canai. Time tu first time aku makan roti Bom, aku tak ingat sapa yang order roti tu time tu sebab time tu kita dua makan soto, tapi time tu jugak first time hang makan roti tu kan then hang cakap "Ya Allah sedapnya weh". Sememangnya roti tu memang sedap dan time tu jugak pertama kali dan terakhir aku makan roti tu dengan hang T_T.

Ni gambar masa kita makan roti tu.
Aku tak sangka gambar ni akan jadi kenangan kita.



Ni pulak gambar masa kita kat rumah Farahin.
Aku still ingat lagi bila hang cerita ,
yang kita boleh tau orang tu
tengah period or tak.
Boleh tau orang tu ada dara lagi or tak.
Tak sia sia dulu hang sekolah agama.
Banyak ilmu yang hang dapat. 
Aku akan ingat semuanya.

Semuanya aku akan ingat weh, semua akan menjadi kenangan terindah. Aku berdoa supaya hang ditempatkan dengan orang orang yang beriman dah solehah k. Aku tak sangka yang hang akan pegi cepat macam tu walaupon disaat saat akhir kita tak berapa baik. Aku maafkan apa yang pernah kata dekat aku dan sahabat aku. Aku jugak mintak maaf kalau aku ada buat hang terasa. Banyak banyakkan lah berdoa untuk Anis, semoga rohnya dicucuri rahmat. Aminnn . Allah tak kira kita muda or tak, bila dah tiba masanya Dia akan tarik jugak kan sebab dia maha berkuasa. Kepada Solehin, aku akan berdoa supaya hang boleh terima kenyataan dan redha dengan semua ni. Kita yang masih hidup hanya mampu berdoa. Ajal dan maut, jodoh semua Allah dah tentukan. Setiap yang hidup pasti kan pergi jugak sama ada lambat atau cepat ja. T_T

No comments:

Post a Comment