Kalau suka blog saya, like lah

http://www.cute-smiley.com

Wednesday, September 28, 2011

11-04-10.

11-04-10. Ada apa dengan 11-04-10? haa ! macam macam ada. Rumahku syurgaku lah katakan.Eh eh silap, hostelku syurgaku. Syurga ke? Okay, memang tak lah. Tak sukanya aku. Banyak taik kucing tau."gediknya" gedik sikit takpa kan. Halalkan ja lah.  Ni lah number rumah aku kat hostel ni. Stylo tak stylo. hahaha ! Yeah ! motif tulis entry baru hari ni sebab aku nak cerita pengalaman aku tido petang tadi. Perghh! first time jadi dekat hostel ni. Kalau kat perlis memang selalu jadi dah benda ni kat aku. Bermulanya cerita time aku balik kelas, tukar baju then basuh kaki naik atas katil sebab dah mengantuk gila dah. Tido lah aku sebelah kawan aku sara. Aku tido sebelah kanan and kawan aku sebelah kiri. Aku ni memang jenis tido mengiring sebelah kanan, biasalah ikut sunah nabi lah kata kan. Hihi ! then dah sejam macam tu kot aku dah tido, aku mimpi. Dalam mimpi tu, aku pusing sebelah kiri, aku tengok kawan aku tengah bagi benda  dekat kawan aku sorang lagi dekat katil atas. Then aku tanya kawan aku, apa benda tu? then dia cakap fail. Time dalam mimpi tu kawan aku pakai baju sama macam mana dia tengah tido sebelah aku. Lepas tu aku pon sambung tido lepas dia cakap benda tu fail. Beberapa minit lepas aku tido, aku terdengar suara perempuan cakap "weh kau........." aku dah tak ingat apa ayat belakang dia cakap tu. Aku terjaga, then aku rasa nak tengok siapa yang datang bilik aku, aku pon nak pusing la badan aku mengadap kawan aku, perghh! time tu badan and mata aku rasa berat gila nak gerak. Aku try jugak sampai la aku tengok takada sapa yang datang. Then aku sambung tido balik, lepas tu aku terpikir nak ambik yasin sebelah kiri aku, aku pon pusing la badan aku ambik yasin kat sebelah kiri aku. Then sambung balik tido mengiring sebelah kanan. Lepas tu aku terjaga and aku rasa mata and badan aku berat gila. Aku buka mata, aku nampak dinding ja depan aku. Memang berat gila mata aku, aku rasa tak boleh bercakap and tak boleh b'gerak langsung time tu. Aku nampak yasin depan mata aku,aku try nak gerakkan tangan aku ambik yasin tu. Tapi serius memang tak boleh b'gerak langsung. Then aku pejamkan mata aku, aku sebut Allahhuakhbar 2kali dalam hati aku sebab aku dah memang tak boleh bercakap time tu. Lepas tu aku buka mata and aku try jugak ambik yasin yang memang betol2 ada depan mata aku. Lepas ja dah dapat yasin, aku selimut dari kaki sampai kepala aku selimut. Takut punya pasal kan. Aku buka la surah yasin dekat dalam phone aku. Ya allah, time tu aku rasa orang yang baca yasin tu lambat gila baca. Baca satu ayat, then nak sambung ayat seterusnya mau berjam jam. Lepas tu aku tukar buka lagu lain kuat2. Takut nak tegur kawan sebelah aku, aku pon call kawan aku sorang lagi  suruh balik bilik. Tengok2 kawan aku ada dekat masjid jamek. Gila berpeluh duduk dalam selimut nak tunggu kawan aku dari masjid jamek nak balik hostel dekat Taman Shamelin Perkasa ni. Memang la berpeluh kan time tu pukul 1.30 tengah hari. Time tengah hari benda benda macam tu boleh jadi kan. Pelik jugak, siang siang pon jadi ouh. Selalu kat rumah perlis malam malam ja kena benda benda macam ni. So, lepas ni kena buat cool ja. Tak boleh takut ooii. Normal lah duduk hostel kan. Hihi ! Sem 2 jangan harap lah aku nak tunggu duduk hostel ni. Memang tak lah, dengan warden yang "sporting" habis. Memang best ahh, syok habis ahh. Huh !Bye bye 11-04-10. ! InsyaAllah, panjang umur, duduk rumah sewa lah next sem. yeayy ! hihi :)
Assalamualaikum. Lupa pulak nak bagi salam start entry tadi hihi :)

No comments:

Post a Comment