Kalau suka blog saya, like lah

http://www.cute-smiley.com

Wednesday, December 28, 2011

Sedap tak sedap

Assalamualaikum ....

********
Puas fikir. 10 minit kemudian baru ada idea nak tulis. Aku tak pandai nak bermonolog. Bahkan puisi lagi lah tak pandai. Sejak akhir akhir ni asyik tak ada idea ja. Tak tahu lah idea lari pergi mana. Maybe sebab makan jeruk banyak sangat kot. Idea pun dah tak ada. Bukan setakat idea, ilmu ilmu dalam otak pun dah hilang. Hilang macam semut hilang dalam gula. Susah nak cari. Otak pun dah beku sebab duduk rumah dah sebulan lebih dah. Oh tak pasal pasal jeruk disalahkan. Maaf wahai jeruk. Motif tulis blog ni sebab nak cerita pasal holiday holiday holiday ! Yeayy! Yeayy! Yeayy! #mesti stalker akan cakap gediknya perempuan ni# Gedik tak gedik, lu diam ! Lu tak mau diam, gua sebat. Lebih baik diam. Cepat diam! Aku bukan along, aku angah ja.

Oh yea, holiday tak holiday sangat lah. Tapi best. Walaupun dua hari. First day mesti lah ke Pulau Sayak. Siapa tak tahu Pulau Sayak tu dekat mana, search dekat google. Aku malas nak terangkan dekat mana. Yang specialnya dekat pulau ni sebab ada mee udang yang awesome. Sedappppp ! Kalau order yang special Rm10 sepinggan. Alar bawak duit 11 hinggit pun dah cukup. Seringgit lagi air kosong haha. Sumpah tipu ja. Teh'o ais serinngit la. Macam tak biasa pulak minum air teh'o ais. Werr !

Minggu ini, minggu malas seduia. Bukan macam cerita Dunia Anita tu, Cerita dunia baru juga bukan. Ini bukan cerita siapa siapa. Ini cuma cerita aku pergi penang ja. Gambar pun malas nak edit. Tiga saja gambar yang mampu aku edit dengan berbekal kan sifat malas. Bukan bekal makanan yang mak bagi nak bawak pergi sekolah masa darjah satu dulu itu eh. Bukan bukan bukan.

*
*
*

 Ini lah mee udang yang dikecoh kecoh kan tu.
Tengok lah, tengok lah.
Dah tengok, cuba bayangkan sekarang.
Apa rasa mee ni? dah memang sedap lah.


15 minit kemudian macam ni lah jadinya.
Tinggal kuah and kulit udang ja.
Layannnn kot makan tepi pantai.
Angin sepoi sepoi bahasa melayu gitu.
Hahaha!


******************************************

Gendang gendut tali rapia, kenyang perut senang hati gua. Bantai saja. Pantun jadi or tak, ada aku kesah?Booo! Lepas tu gerak pergi penang. Helaaweyyyy! Ramai gila gila gila orang. Pelik lah mat mat salleh ni. Pelik sepelik nya. Time christmas nak datang malaysia, yang orang malaysia nak pergi oversea sebab ada salji. Bestnya. Cakap pasal oversea, teringat my sayang Meera Kim ada dekat london sekarang. Tengah bercuti. Hoho! Jaga diri baik baik eh kat sana. Hoi hoi sempat pulak selit cerita pasal meera. hihik. Aku bukan minah rempit nak selit selit celah celah kereta, aku cuma suka selit selit ayat. Jangan salah faham. Tak mau tak mau. Nonono.


Tiru macam saya.
Hey, budak baju biru kat belakang tu.
Ada hati yea nak tiru pose aku.
Nak kena ni, nak kena ni. Turunkan ke bawah tangan tu.
Turunkan turunkan, sebelum aku baling dalam laut.
Hahaha!

 Motif pose macam ni tak tahu lah.
Pheww!
#pengsan#



 Kasut purple ku tetap menjadi pujaan hatiku.
Walaupun selalu kena bahan dengan park boroi and the geng.
Zeehh.


Pose ganas sikit sekali. Awww awww.
#aku tengok pun nak tergelak gambar ni# Zzzz

Iteeww tengah berfacebook.
Ehemm ehemm. Jangan kacau.
Tengah comment dengan Kamal Adli ni.


Entry pendek ja. Bosan pulak tu. Idea tak ada lah. Dari tak asyik cakap idea tak ada. Orang yang baca pun dah muak dengan ayat idea tak ada tu kan. Muak tak apa. Jangan sampai uweek uweek termuntah sudah. Kboi boi. Assalamualaikum. 

P/s : Next week dah nak balik kl, tak suka nya. Tak shukeww, tak shukeww.  *sambil hentak hentak kaki dekat lantai and geleng geleng kepala * T_T 

No comments:

Post a Comment